• POUČNI GOVORI To so govori tirinškega vikarja, priorja v Erfurtu, brata Eckharta iz reda pridigarjev,[1] (govori), ki jih je izrekal (duhov­nim) otrokom, ki so ga glede njih marsikaj spraševali, ko so zvečer skupaj sedeli v pogovorih

  • DOBER POGOVOR DOBRE SESTRE Z MOJSTROM ECKHARTOM[1] Neka hči je prišla v samostan reda pridigarjev[2] in povprašala po Mojstru Eckhartu. Vratar jo je vprašal: "Koga naj najavim?" Odgovorila je: "Ne vem." Rekel je: "Kako da tega

  • Ali je v Bogu isto biti in umevati?   1 Dejati moramo, da sta (biti in umevati v Njem) dejansko <re> isto, morda pa sta isto tako dejansko kot po smiselnem ustroju <ratione>. Najprej navajam

  • Ali je angelovo umevanje, kolikor pomeni delovanje, njegova bit <esse>? Odgovarjam, da ni.      1  Nekateri[1] glede tega pravilno dokazujejo takole: vsako delovanje je bodisi prehajajoče (navzven), bodisi ostajajoče (v sebi)[2]. Bit pa ni prehajajoče

  •   76. PRIDIGA[1] Videte, qualem caritatem dedit nobis pater, ut filii dei nomine­mur et simus.  Poglejte, kakšno ljubezen nam je dal Oče, da se imenujemo in smo Božji sinovi. (1 Jn 3,1) Vedeti moramo, da

  •   43. PRIDIGA Adolescens, tibi dico: surge!  Mladenič, tebi pravim, vstani! (Lk 7,14)[1] Danes beremo evangelij o vdovi: imela je edinca, ki je umrl. Potem je stopil k njemu naš Gospod in je rekel: "Mladenič,

  •   73. PRIDIGA Dilectus deo et hominibus etc. Ljub Bogu in ljudem itd. (Sir 45,1) Te besede so zapisane v Knjigi modrosti, in modrec tam govori takole: "Ljub Bogu in ljudem (je) tisti, ki se

  •   52. PRIDIGA[1]  Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum coelorum.[2] Blagor ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo. (Mt 5,3)[3] Blaženost je odprla svoja usta, usta Modrosti, in dejala: "Blagor ubogim v duhu.

  •   51. PRIDIGA  Haec dicit Dominus: honora patrem tuum etc. To pravi Gospod: Spoštuj svojega očeta itn. (2 Mz 20,12) Te besede, ki sem jih povedal po latinsko, so zapisane v evangeliju. Govori jih naš

  •   48. PRIDIGA[1]   Neki učitelj pravi: »Vse enake stvari se ljubijo in med seboj zedinjajo, vse neenake stvari pa bežijo druga pred drugo in se sovražijo.«[2]      Neki učitelj (nadalje) pravi, da ni nič